Mi a szellemi fejlődés biztosítéka?
Az Élet szellemi
törvényei. Isten minden embert (és szellemlényt) a saját hasonlatosságára
teremtett és felruházta őket szabad akarattal és teremtő erővel („istenek
vagytok”). Az isteni pedagógia lényege: A
szabad-akarat azt jelenti: Bármit csinálhatsz, de viselned kell tetteid
következményeit – a tettek visszahatásait.
A kozmikus Élet törvénye ugyanis
kiegyenlít minden változást, ami eltér törvényeitől – annak rovására, akitől ez
a változás kiindult. Ez a karma-elv lényege,
ami a szellemi élet visszacsatolási elvén alapul (biofeedback - Abdiás 15 – Mt
7: 12 – Mt 5:17-21) a reinkarnációs ciklusokban, amit ördögi erők kitörültek a
dogmatikából. Ez okozta a bukást a fizikai világba – kiűzetést a
Paradicsomból (A paradicsomi világok a magasabb asztrális világokat jelentik).
Az Élet törvényei ilyen módon biztosítják, hogy a szellem saját
tapasztalataiból okulva szabad akaratából válassza azt az utat, amely a saját
boldogságához is vezet és amivel elkerülheti a szenvedéseket. Az utat Jézus Krisztus mutatta meg: Ő az
egyedüli közbenjáró és út az Atyához – az Élet teljességébe (Jn 14: 6). Az utat azonban
mindenkinek magának kell végig járnia – saját belátása szerint. Ennek
alapján minden ember a saját sorsának a
kovácsa – ahogyan ezt a közmondás is tartja. A
lényeg az okok tudatosulása és a bűnök többé el nem követése. Isten
irgalmas és szerető mennyei Atya, aki feltétlenül megbocsát a bűnösnek, ha
felismeri és megbánja hibáit és
kijavítja azokat. Ennél bölcsebb és
igazságosabb törvény, mint az Élet
egyetemes törvénye nem létezik.
A cél: az Atyához való tökéletesség elérése
(Mt 5: 48), az élet tökéletes összhangjának megvalósulása. Jézus a Főpapi imájában ezért a
szellemi Egységért imádkozott az Atyához:
Hogy mindnyájan egyek legyenek (Jn
17). (dr Jókay István)
Miért fontos
a lényeget ismernünk?
Azért, hogy a
saját problémáink megoldását ne
kizárólag külső tényezőkben keressük, hanem elsősorban magunkban – tudva azt,
hogy mi vagyunk saját sorsunk formálói. Gondolkodjunk el az összefüggéseken és
Pál kijelentésén, mikor erőtlenségéről panaszkodott az Atyának, Aki ezzel a
kijelentésével nyugtatta meg: Elég néked
az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Hogyan
értelmezhető ez?
. Az ember nem
más, mint testet öltött teremtő szellem – isten (Jn 10: 34). Az Élet Hármas Elvét pedig a keresztény Szent-Háromság Isten lényege fejezi ki,
ami: az ATYA: Szeretet- a FIÚ: az Igazság - a Törvény - és a SZENT SZELLEM: a munkálkodó erő, Aki
beteljesíti az atyai szándékot, a Fiú törvényei szerint (nem egy Szent Szellem
van). Az
Életnek ez a Hármas Elve csak egymással
összhangban fejlődhet a tökéletesség felé (Mt 5: 48). Mert ha az erő jut
túlsúlyra a szeretet és igazság (érzelem és értelem) rovására, a sátáni/ördögi
elvek érvényesülnének a teremtésben. Ezért van megírva: „És
ezt mondá nékem: Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekszem azért az én erőtelenségeimmel, hogy a Krisztus
ereje lakozzék én bennem”. (2Kor 12,9).
Mi az értelme ennek a paradoxnak tűnő
kijelentésnek?
Pál kijelentése tökéletesen értelmezi azt a paradoxnak
látszó elvet, miszerint nem az erő – amit anyagi élet szintjén a pénz is jelent
- a legfontosabb az életben, hanem a szeretet és az igazság. Krisztus legfőbb
ereje: a szeretetben és az igazságban rejlik. Szeretet-Igazság-Erő:
Ez az ÉLET HÁRMAS ELVE, ami elvezet az isteni Tökéletességbe, az Atyához (Mt 5:
48).
A sátán ennek
ellenkezője: Ő az erejével (és a pénzével) uralkodik az igazság és a szeretet rovására
– de csak időlegesen, mert a vége, a halála már előre meg van írva (Jel 20:
10).
Az ördög nem ismerte fel az Igazságot: Aki maga Krisztus -
inkább a keresztre juttatta – s ezért Ő a sátán – az Ősellenség – aki inkább
uralkodni akar erejével és hazugságaival (Jn 8: 44), s ezzel írta meg a saját
sorsát (Jel 20: 10).
Jézus viszont
az ÉLET fejedelme, Aki a sátánnal szemben inkább erőtlenséget mutatott, hogy
isteni erejét testének feltámasztásával tökéletesen (és egyedülállóan)
bizonyíthassa hívei, és mindenki számára. A test feltámadása pedig már egy
minőségileg magasabb szintet jelöl: a halál és a téridő legyőzését is (= örök
élet) – Én az Élet vizét hozom nektek
(Jel 21-22). -
- „Mert csillag
ég, hasad a hajnal, mond meg nekik: Mennyből az angyal!” -(Márai Sándor)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése